MiniDemo - Artemio bokstavsstämplar/ Maria

Jag älskar mina små bokstavsstämplar från Artemio och använder dem på nästan varenda layout! Stämplarna finns i tre varianter; versaler, gemener och siffror och jag lovar att du kommer kunna hitta sååå många olika sätt att använda dem på. Jag har de båda seten med bokstäver.



Stämplarna är ca 1x1 cm och monterade på höga trästavar. Det går snabbt att se och ta rätt stämpel i asken och eftersom själva stämpeln är fyrkantig är det lätt att sätta den rakt på pappret (speciellt om man drar en tunn blyertslinje först där man vill ha bokstäverna) men å andra sidan tycker jag om när man inte stämplar så rakt utan lite snett och busigt.
Här är lite olika sätt man kan använda dem på


Först har jag använt dem i det här minialbumet som är i storlek 6x6 (dvs 15x15 cm). Ni vet sådana där söta små bokstavsstickers på rutor, har man små bokstavsstämplar kan man göra sina egna väldigt enkelt. Jag har gjort en del av min journaling i minialbumet på det sättet, med hjälp av Artemio-stämplarna.






Här är ännu en 6x6-sida, här har jag stämplat på bandet för att förstärka temat på layouten samt ett ord i journalingen för att verkligen poängtera hur mycket havet betyder för mig.




Jag gillar element som sticker ut från sidorna och med små bokstäver kan man stämpla på tex en tab.





Här har jag stämplat en del av titeln/journalingen med Artemio-stämplarna. Layouten är i storlek 12x12




Stämplarna är perfekta till kort av olika slag.




Och till sist ännu ett minialbum, detta i storleken 12x17 cm. Jag har stämplat överskriften i journalingen på var sida med stämplarna och sedan skrivit resten för hand. Jag tycker om att blanda versaler och gemener för ett mer livfullt resultat.





Ja, det var lite om hur man kan använda de här små härliga bokstavsstämplarna. Du kan säkert komma på minst tio ytterligare sätt om du väl köper dem, det kan jag lova. De finns självklart att köpa på Papp och scrap.

Om du har frågor om min minidemo kan du maila mig på [email protected] ./ Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0