Recept-layout med Kaiserpapper/Maria

Jag älskar soppa och hösten är perfekt för sådan mat. Efter lek och bus ute i skogen är det inget som värmer så gott som en ångande tallrik soppa!Jag har tänkt mig scrappa en hel hög av mina favoritrecept, dels för att ha dem samlade, dels för att jag tror det kan vara kul att titta på om hundra år.

Min favoritsoppa är gulaschsoppa och det var härligt att scrappa receptet med de härliga Kaiserpapperna. I månadens DT-kit fanns underbara trancperacy-ramar från K&Company, jag blev helt förälskad i dem. Här har jag klippt i sär ramen för att den inte skulle täcka delar av fotot och jag tyckte det blev ett läckert resultat. Jag har sytt en ram runt layouten med röd tråd och sedan plockat upp det röda i dymoremsan som utgör receptrubriken.



Eftersom soppan är så himla god så bjuder jag på receptet också - prova! Den är underbar och går jättebra att frysa också.




Cardstock: Bazzill Twinkle
Mönstrat papper: Kaiser Esperance Ocean Tide
Dekorationer: K&Company Blue Awing Decorative acetate frames, blomma från YouDo (slut i butiken pga rean), brads small silver American Crafts, fluid chalk Creamy brown (slut i butiken pga rean men jag rekommenderar Dark brown, en favorit)
Övrigt: Rubrik stansad med QK Studio Classic, dymo, sytråd/symaskin och zigwriter

Om du har frågor kring min layout eller något annat får du gärna maila mig på [email protected].  

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0