Höstiga bilder, mat & dryck med Kaiserpapper /Maria

Välkomna in i oktober och till månadens tema här på bloggen: Höstiga bilder, mat och dryck!.

Jag har fått ett underbart kit med papper från det australiska märket Kaiser och wow vilka papper!
Sen blev jag så ivrig då jag fotograferade det jag mest förknippar med ordet höst - en kopp varm choklad - för världen utanför fönstret riktigt sprakade i höstens alla färger och speciella ljus. Det fick bli ett fotocollage i photoshop för att få med alla bilder jag tyckte om (jag återkommer gärna med en beskrivning om hur man gör dessa collage om ni är intresserade?) och med så många bilder fick det bli en sparsamt dekorerad sida. Jag har använt rubons och fluid chalk för att förstärka känlan och det lilla, nätta chipboardalfabetet från Heidi Swapp var perfekt i storlek  för rubriken. När jag målat det med röd-orange akrylfärg smälte det fint in i hösttemat.
Min journaling är delvis skriven på fotot, delvis på cardstocken under collaget.



Cardstock: Bazzil Raw silk Tweed
Möntrat papper: Kaiser Elegance Victoria
Dekorationer: Chipboard alfabet Heidi swap Center of attention, Akrylfärg, Rub ons från Basic Grey, fluid chalk Yellow Ocre och Creamy Brown.
Övrigt: Svart penna - Zig writer, vit penna - Pentel Hybrid

Om du har frågor kring min layout eller något annat får du gärna maila mig på [email protected] .

/Maria

Kommentarer
Postat av: camilla

Vilken underbar fin lo! Snyggt med så många foton!

Hösten är verkligen underbar, fast det tycker jag nog om alla årstider...

2008-10-01 @ 12:29:33
URL: http://milla80sblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda

OMG så himla läcker!! Grymt snygg!

2008-10-01 @ 21:59:08
URL: http://joona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0