Min andra layout i november/Maria

Jag har återigen skapat med de härliga, dubbelsidiga Kaiserpapperna. Jag tyckte att de här två hade sådana härligt, grabbiga och coola mönster att de passade perfekt som motpool till ett vintrigt , lite försiktigt foto av vår son från förra året. Det var första gången vår son lekte i snö på riktigt och som ni ser var han aningen skeptisk till att börja med.
Jag älskar papper med cirklar och pappersserier som denna där alla mönstrade bara liksom klaffar perfekt med varann. Jag har använt två olika papper från Kaiser, ett av dem med både fram och baksida och gjort det lite mer frostigt, vintrigt med silverbling och en härlig brad. 
Den här gången kände jag att journalingen var lite privat och gjorde därför en tag som jag stoppade in under fotot och skrev den på. För att kunna dra ut taget satte jag två fina band i den.
För att fånga upp det röda i sonens overall har jag sytt för hand, både längs fotot och i nedre hörnet med rött garn.  Jag har dragit med en sax på kanterna av min layout och använt fluid chalk. Även på kanterna av taget har jag skapat skuggor med fluid chalk.



Cardstock: Bazzill PWL Tropicana
Papper:  Kaiser Grunge Defiant (fram och baksida) samt Grunge Teen
Bokstäver: Chipboardbokstäver från Heidi Swapp (tillfälligt slut)
Dekorationer: Rinestone silver bling, Kaiser brads Wonderland, brunt sammetsband, svart satinband, fluis chalk dark brown , yellow Ocre och creamy brown (båda slut just nu, prova tex Cocoa)
Övrigt: Vit akrylfärg och rött garn

Om du har några frågor kring min layout får du gärna maila mig på [email protected]

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0