Lite inspiration om titlar!

Att sätta en titel på sin layout kan vara pricken över i:et! Möjligheterna är oändliga, bara fantasin sätter gränser. Jag ska försöka inspirera lite grann. Det lättaste är att jag visar lite layouter med olika titlar och tekniker som jag gjort! Alla bilder är klickbara så kan du se dem i full storlek!
Titeln kan du skapa på och med en mängd olika sätt och material. Om du har en stansmaskin av något slag kan du stansa ut bokstäver.
Prova att stansa i mönstrat papper eller sätt på 3d lack för mer effekt.
Du kan stämpla bokstäver direkt på din lo eller stämpla och klippa ut. Här har jag stämplat direkt på layouten och sedan satt på 3d lack för mer effekt.På denna har jag stämplat med vit akrylfärg och sedan klippt ut.
Det finns massor av olika bokstäver att köpa i chipboard, foam, vinyl, rub-ons och stickers.
Prova att blanda olika fonter och storlekar på enstaka bokstäver eller hela ord.
Det är också effektfullt att blanda olika färger i din titel. På layouten "när livet vänder" har jag låtit ordet "vänder" ändra riktning för att knyta an till temat.
Du kan också göra små bokstavs rutor eller hela ord i rutor.
Att leka lite med titeln för att knyta an den till temat är också kul! Här har ordet fjällBACKA fått bli en backe! Och ordet galen fått hamna i lite oreda.
Titeln kan lika gärna vara placerad på fotot som här!
Kika gärna närmare på min journaling på denna. Jag har skrivit för hand och markerat vissa ord i anna färg.

Hoppas att jag kunnat inspirera lite!

 Om du vill fråga mig något om det jag skapat kan du maila på mailto:[email protected] Kram Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0