Välkommen in i stämplarnas värld!!!

Jag ska visa er runt i stämplarnas underbara värld!! Det finns en uppsjö av olika typer som jag vill visa er!

Vi börjar med monterade stämplar. De sitter på en kloss och är färdiga att använda direkt! Lätta att använda men tar lite mera plats att förvara.
image426
Här är några olika monterade stämplar. Jag förvarar mina i plastlådor från Ikea.
image427

Nästa stämpeltyp är Foamstamps. De finns i massor av olika alfabet och former. Jag använder helst akrylfärg till mina då jag gillar effekten. Man ska tänka på att direkt efter att man använt dem kan man lägga dem i en skål med vatten och lite diskmedel så är det lättare att göra rent dem. Jag har alltid en skål bredvid mig på skrivbordet.
image428

Clearstamps är en stämpeltyp som blivit populär på sista tiden! De är geléliknade stämplar som du monterar på ett akrylblock innan du stämplar.
image429

Så här ser akrylblock ut. De finns i olika storlekar för att passa stämpelns storlek.
image430

De används även till omonterade gummistämplar. Dessa måste du först montera på ett Ez foam som har en häftsida på baksidan.
image431
image432

Jag förvarar mina omonterade stämplar på speciella ark gjorda för stämplar i pärmar. Man måste vara noga att förvara dem rätt så de inte blir förstörda. Förvara dem mörkt och svalt.
image433
image434

Det finns även stämplar som har som en klistrig baksida. Dessa sätter du också på akrylblock. Det jag gillar med dessa är att du ser exakt var motivet är då det är tryckt på baksidan.
image435
image436

Sedan har vi de som sitter monterade på foamliknade material. Dessa använder du som de är.
image437

Sist men inte minst har vi magnetstämplar! De finns som alfabeten och små figurer. Du måste ha en handtags sats för att kunna använda dessa. Tänk på att montera bokstäverna spegelvänt och i omvänd ordning!
image438
image439
image440

Gör alltid rent dina stämplar så håller de längre. Jag använder vanlig stämpelrengöring och toapapper. De blir aldrig som nya utan lite missfärgade men det gör inte stämpeln sämre.
image441

Hoppas att jag kunnat få dig sugen att prova på detta med stämplar! Det är så roligt! Lycka till! /Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0