Minidemo - rub-ons



Då var det dags för min sista mini-demo. Den handlar om hur man kan använda rub-ons på sina alster.

Rub-ons finns både som bokstäver och dekorationer.


När du valt vad du vill gnugga fast, är det enklast att klippa ut det motivet från det ark det sitter på. Annars är det lätt att motivet bredvid åker med ofrivilligt.

Då motivet är urklippt, lägger du det mot ett papper. Den blanka sidan ska vara upp. Till rub-ons:en brukar en glasspinnsliknande (!) grej följa med. På bilden ser ni en annans sorts pinne, som följde med denna fjäril:



Nu är det bara att gnugga. det gäller att vara noga, så att hela motivet släpper.

När jag hade gnuggat fast fjärilen, klippte jag ut den, så den blev en dekoration på ett kort. Jag gnuggade även fast en bård längst ner:



Det finns massor av sätt att använda rub-ons. Hoppas ni fick lite inspiration :-)

/Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0