Gäst DT - Ulrika

Vi har ännu en gästdesigner att presentera i augusti månad och det är Ulrika Martinsson! Hon har fått skapa utifrån vårt tema för månaden: ATT LIFTA NÅGON och fått till 3 fantastiska LO'sar!
Texten nedan är Ulrikas egna ord:

Här kommer min första GästDT LO. 
Redan innan jag fick veta att månadens tema var "lift" så hade jag bestämt mig för att lifta den här fina LOn "fika pauz" av Caroline - så det var bara att sätta igång med uppdraget :)



....och så här blev min LO "I Spy" . Jag har inspirerats av många saker; använt två mönstrade papper, flera knappar, blomma, band, vågformen runt Carolines foto satt jag runt min titel istället. Också har väl min journaling halkat ner lite - men jag utgick hela tiden ganska så mycket från "fika pauz". Fotot föreställer min coola lilla kille på semester i Florida. Jag gillar hur mamma (jag) och storasyster reflekteras i solglasögonen.



Cardstock: Bazzil Canvas Stormy
Papper: 7gypsies Nottinghill - Portobello och Kensington
Dekoration: Bazzil Flowers Gerbera French Vanilla, Thickers-Accent White, Journalers notebookEveryday Scroll TransperacyBling i mönsterMiniricrac ljusblå och blandade knappar
Text: QK Metro alfabet



Denna gång har jag valt den här busiga roliga LOn av Maria (Miao)



Och så här blev min LO som föreställer min familj på badsemester. Här har jag inspirerats av titeln, av att inte ha några dekorationer och av att använda flera mindre bitar av mönstrat papper - fast jag ändrade till runda bitar och när jag väl hade satt dit ramen runt om så kunde jag inte sluta utan fortsatte enda in på kortet. Så även om jag började med "vi är häxor" så blev slutresultatet ganska annorlunda.



Cardstock:
Papper:
7gypsies - PortobelloKensington ValeLadbroke
Dekoration: chalk chestnut roa
Text: stämplad med akrylfärg manilla



Det har varit jätte roligt att få vara med och väldigt givande att få arbeta med underbara papper från 7gypsies - tänk jag som nästa aldrig gjort en LO i blått förut blev verkligen stormförtjust i dessa papper. När jag skulle börja uppdraget som Gäst DT hade jag tänkt göra två LOs så jag hade inte frågat någon mer scrappare om det var ok att lifta henne/honom - därför valde jag helt enkelt att lifta mig själv. Eftersom jag hade massa spillbitar kvar valde jag denna LO; DLRP



...men att lifta sig själv var svårt så det blev nästan ett CASE (Copy And Steel Everything).....



Cardstock:
Papper:
7Gypsies Nottinghill - KensingtonPortobelloValeLadbroke
Dekoration: Knapp och  Bling blommor
Text: Titeln är stämplad



Tack, snälla Ulrika för din inspirationskälla! Härligt att få ha haft dig som gästdesigner.

/ Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0