Demo att färglägga med Distresser!



Det finns många olika tekniker att färglägga stämpelmotiv med! Min favorit är Distresser. De är roliga att måla med och har starkt pigment! De är dessutom väldigt dryga. Så här gör jag när jag använder dem!



Detta behöver du: bra penslar i olika storlekar, vatten, papperstallrik och/eller färgpallett, motiv uppstämplat med vattenfast dyna, Distresser och papper att kladda på och torka av med.



Lägg en droppe färg i de små hålen. Jag har märkt mina så jag tar rätt färg. Lägg några droppar vatten i mitten, doppa penseln i Tattered rose till ansiktet.



Måla med ganska ljus färg första varvet. Ta en stor pensel så färgen räcker till hela ansiktet, annars kan det bli flammigt. Det är lättare att bygga på än att ta bort färg!



Nästa steg är att skapa skuggor. Jag tar ny färg med lite mera pigmnet i nu och lägger en skugga längs med kinden.



Nu får du vara lite snabb. Doppa penseln i rent vatten. Torka av så den inte är blöt och gnugga ut konturerna. Det är en smaksak hur mjuka skuggor man vill ha.



Här har jag skuggat på båda sidorna av ansiktet. Nu jobbar du vidare med resten av motivet på samma sätt. Försök tänka hur ljuset faller och var skuggor bildas!

.

Så här ser mitt färdiga motiv ut. Jag avslutar alltid med att lägga "blänk" med vit penna, torrchalk på kinderna och en ljusgrå skugga runt hela motivet! Lycka till!

För eventuella frågor om det jag skapat, maila på [email protected]

Kram från Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0