En dag med Creative Imaginations/Maria

Här kommer lite mer som jag skapat på månadens tema, att scrappa/göra kort utan foton/motivstämplar.

Först en layout om en alldeles vanlig dag under min föräldraledighet. Jag har gjort sådana här layouter tidigare, om mig själv och med foton men den här gången fick den handla om sonens dag. Eftersom jag inte använde något foto valde jag att göra layouten i storlek 6x12 tum och de härliga, dubbelsidiga papperna från Creative Imaginations var så läckra och enkla att matcha att det gick som en dans. Jag gillar verkligen kontrasten mellan det skira kakservettshjärtat och de tuffare dymoremsorna (ja, jag och Petra tänkte lika med journalingen den här gången)! Att kakservetten stick upp utanför pappret gillar jag, jag har ofta element som sticker ut från mina sidor. Är det i överkant sticker de ju enkelt upp ur plastfickan och är det på sidan gör jag bara hål i plastfickan där det behövs helt enkelt.

Sådana här layouter kan kännas lite tråkiga och enkla men tänk så intressant det kommer att vara för dina barnbarnsbarn att se hur en vanlig dag för en fyraåring såg ut år 2008! Jag har skrivit lite om sonens ålder och annat relevant på baksidan av layouten (det gör jag ofta för att få med mitt vem, var och när).







Papperna var så snygg och mysiga att jag fick till ett kort av bara farten också. Jag gör inte mycket kort men när jag gör det föredrar jag att göra baskort så att säga och sedan lägga till eventuell text när jag ska använda det. Det är enklet att skriva Grattis, hej eller Älskar dig med QK eller bokstavstickers den dagen jag vet vem jag ska ge kortet till.
Jag fäste bara kakservetten i mitten eftersom jag gillar när det finns lösa detaljer som ger liv åt det man skapat.
Både på kortet och layouten har jag använt de söta plastberlockerna med metallook och eftersom jag inte ville hänga dem i den lilla hängöglan utan limmade dem direkt på pappret knipsade jag enkelt bort öglan med en liten tång.






Cardstock: Bazzill Fourz Safari
Papper: Creative imaginations Lucky - Paper blue dot, Lucky Paper bold stripe
Dekorationer:  organzaband, bokstavsstämplar från Artemio, fluid chalk, Prima ribbon, Bag-o-buttons clear , kakservetter  , plastberlock , plastringar , blomma från YouDo
Övrigt: Quickutz och dymo

Har du några frågor om layouten är du välkommen att maila mig på [email protected]

/Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0