Gästdesigner i september! / Petra

Jag vill gärna presentera gästdesignern i september månad och det är Evelina!! Hon har också fått följa månadens tema, ATT SCRAPPA UTAN FOTON/STÄMPLAT MOTIV, vilket hon beskriver som en riktig utmaning för henne. Trots det har hon fått ihop 2 LO's och 2 kort, som jag med glädje nu visar upp för er.
Texten om det hon skapat är Evelinas egna.

LO1:
Den här LO'n handlar om mina resor till Luleå där min vän bor. Jag har tänkt scrappa med tågbiljetten och fick chansen nu!
Jag ritade ett eget motiv och färglade det och det mönstrade pappret med promarkers. Sen använde jag dabber (citrus) för att stämpla med bubbelplast och få färg runt kanterna på overlayen. Jag använder svart chalk för att chalka kanter.



Papper:
Prima Paintables - Sweethearts
Dekoration: Hambly Overlay, SpetsÄnglavingar och Fjärilar



Lo2:
Jag fick ett fint vykort av min mamma som jag valde att använda till den här LO'n och sen hittade jag gamla vintagebilder med katter på. Fågelbården köpte jag på loppis och är en tapet.
Jag använde dark brown chalk för att chalka blommor, blad och band för att slita till det hela lite.



Cardstock: Bazzil
Papper: Hambly Vintage Plaid, Prima Whisper 5 Secrets (fram och baksida)
Dekoration: Blommor, Blad, Brads, Pärlfloss, Band grön, Band ljus brun, Spets, Label Holder, Rheinstenar


Kort1:
Även till blommorna och bladen här, samt kanten på pappret använde jag dark brown fluid chalk för att skita ner dem lite.
Jag ville få lite djup i texten så jag highlightade med vit penna och skuggade med grå promarker.



Cardstock: Bazzil
Papper: Prima Whisper 5 Secrets, Prima Whisper 1 Flutter, Hambly Vintage Plaid
Dekoration: Blommor, Blad, Brad, Rheinstenar och Band


Kort2:
Jag ville hålla det enkelt på det här kortet med få dekorationer. Jag chalkade återigen blad, band och papper med dark brown och för att få ett fint glitter så sprayade jag med kopparfärgad perfect pearl på cardstocken.



Cardstock: Bazzil
Papper: Prima Whisper 5 Secrets (fram och baksida)
Dekoration: Blad, Spets och Rheinstenar


Tack, snälla Evelina, för att du varit med och förgyllt vår blogg!!

Har du några funderingar kring det Evelina skapat, maila oss på: [email protected]
 
/ Petra

Kommentarer
Postat av: Wildärtan

Har Evelina nån blogg eller så??

Jättefräna saker! Cool stil:-)

2008-09-26 @ 14:20:08
URL: http://wilderth.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Så spännande att se sina alster publicerade på någon annans blogg! :D



Wildärtan - min blogglänk är http://tistla.blogg.se

2008-09-29 @ 14:48:45
URL: http://tistla.blogg.se/
Postat av: Tiggy

Du är så himla duktig Eve! :-D

2008-09-29 @ 14:51:21
URL: http://tiggys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0