Demo - Använda vinyl och foam / Petra

Det finns ju en mängd vinyl och foam-alfabet att köpa och även dekorationer och jag ÄLSKAR dem alla!! Jag är helt galen i foam och vinyl. Som tur är kan Du och jag även göra egna bokstäver och dekorationer!! Allt du behöver är en stansmaskin, några dies, foam och/eller vinyl.

Stansmaskinen som jag äger är en QK Revolution.



Foam kan du köpa i A3-ark, både självhäftande och inte. Foamen som jag har är just självhäftande. Vinylen jag har använt mig av är gjord för QK Silhouette och är även den självhäftande.

  

Allt du sen behöver är dies, vilka som helst, de som du gillar. Här har jag först använt mig av QK CookieCutter cirklar.

 



Fjärilarna nere i högra hörnet är stansade i foam.



Vinylen använder du på samma sätt. På denna LO har jag använt QK Blossom Grande-alfabetet som jag dessutom (vilket inte syns så tydligt) har satt 3D-lack på.



Här vill jag också visa att det går att embossa både vinylen och foamen. Tänkt dock på att foamen är mjuk, vilket innebär att det inte blir någon upphöjning, utan det blir bara märken av embossingen.
Här har jag använt mig av en Cuttlebug Disney Magestic Crown för att embossa (ja, den funkar i Revan, om du har en jättetunn platta :D ).



Var inte rädd att våga testa!! Det finns inga (eller inte många i alla fall) gränser för vad du kan använda din foam och vinyl till. Testa, testa, testa. På detta sätt kan du skapa dina egna dekorationer i dina egna färger, utan att "alla andra" har samma sak.


Lycka till! Har du själv gjort spännade dekorationer i foam eller vinyl? Lämna gärna en kommentar med en länk för att dela med dig av din kunskap!


För eventuella frågor om denna demo, maila på [email protected]

/ Petra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0