Magiska ögonblick vid jul /Maria

Min andra layout för december är om det där magiska som man som barn upplever kring julen. Eller ja, jag tycker nog faktiskt fortfarande att julen är magisk!

Fotot av när sonen träffade tomten på Liseberg och fick ge honom sin önskelista passade så himla bra till det coola Kaiserpappret med fågeln. Jag skar med skalpell i konturerna av fågeln och stack in foton där innan jag fäste allt på cardstocken. Vitt är en favorit på cardstock, det ger en fräsch look och passar så klart extra bra till layouter med vintertema (även om det inte alls var snö den här dagen!). Cardstocken från Reprint har jättehärlig textur och är lagom stabil som bakgrund.

Jag dekorerade med blommor och små knappar och förstärkte det magiska temat med glitterlim i juligt grönt. Min textruta har jag gjort genom att använda en pepparkaksform som mall, även den fick konturerna markerade med härligt glittrig Stickles.




Cardstock: Reprint Avalanche
Papper: Kaiser Pear tree Turtle Dove, Kaiser Pear tree nightingale
Dekorationer: Blommor från Reprint, knappar från YouDo, Stickels Green, fluid chalk Brown
Text: SEI-stickers

Om du har frågor kring min layout kan du maila mig på [email protected]

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0