Minidemo Eksuccess hörnstans och annat


Det är dom här verktygen jag har använt för att göra mina egna ramar.



 

Först använder jag en passare för att bestämma hur stort min ram ska vara.



Sedan klipper jag ut den och stansar runt den med den hörstans som jag vill ha.

Här har jag använd 2 olika storlekar.



När man går runt med stansen ska man se till att man ser den tidigare rundningen så att det blir jämnt.



Nu har jag gått runt hela min ram med hörstanssarna och även gått runt med hålstansen.



För att få ramen rund i mitten använde jag passaren igen och nu går jag runt med hörstansen.



Nu är min ram klar, men det blev en minde bit kvar så jag ritar och sedan klipper jag bort det med saxen.



Man ser inte så mycket var jag klipt.



Man kan göra fyrkantiga eller den formen du vill ha, och varjera dina stansar hur du vill.



När man får sina stansar, så sitter det en platsbit runt stansen som funkar bra när man ska ha en hörn, men om man vill kunna gå runt på ett papper måste den biten bort.

Hälsningar
Rosario



Kommentarer
Postat av: BellaMios

Tack för en mycket användbar guide!

2008-08-27 @ 20:05:09
URL: http://bellamios.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0