MiniDemo: 3D-lack

Har ni upptäckt tjusningen med 3D-lack? Det är ett fantastiskt sätt att förhöja sina alster på och det är bara fantasin som sätter gränsen om vad man kan använda det på!!!

3D-lack är ett högt lack, lite trögflytande. Ju mer man använder, desto tjockare blir 3D-effekten. Tänk på att inte skaka flaskan, för då får du fullt med luftbubblor i lacken (om du inte vill just det så klart!).

Jag har använt en sort som heter Glossy Accents och det hörs på namnet (glansiga dekorationer) vad det är meningen att man ska ha det till.
Tänk på att det tar upp emot 1 timme för lacken att torka ordentligt!!



Här ser ni först 4 olika typer av dekorationer: en knapp (matt yta), en silvrig chipboard, en obehandlad chipboard och en utstansad bokstav.



Fyller på med 3D-lack, ett jämt lager över hela ytan.



Så här blir det när det är klar: ett härligt glansigt resultat! På den helt obehandlade chipboarden har jag hält på lite torrt glitter, som fastnar ordentligt i lacken när den torkar.



Eller varför inte prova det här: att måla en chipboard och sätta lite rub-ons på den + ett litet band och sen förhöja det hela genom att sätta 3D-lack över allt ihop!



Här är ännu ett förslag: En nyckel gjord i chipboard som jag har målat, chalkat och limmat på bling-stenar på. Därefter förhöjer jag effekten genom att lägga 3D-lack över alltihop.



Jag måste också säga att 3D-lackets effekter måste upplevas för att man verkligen ska kunna uppskatta det. Det syns dåligt på foton hur det blir.

Jag slår vad om att du har fler roliga idéer om hur man kan använda 3D-lack! Du får gärna dela med dig genom att lämna en kommentar till detta inlägg.

För eventuella frågor om min minidemo, maila på [email protected]

/ Petra



Kommentarer
Postat av: JezzzA

Super fint det måste jag inhandla på mässan !

2008-08-20 @ 18:47:48
URL: http://jezzzaslillascrapsida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0