Making Memories shimmer i metallicfärger

Jag måste erkänna att jag är lite av en bekväm scrappare ibland och det här kitet blev verkligen en utmaning för mig!

Kitet innehåller 6 stycken olika metallicfärger i små burkar. Innehåller 0,75 ounce/21 gram glitterpulver per burk. Mitt testkit innehöll: silver, guld, svart, koppar, vit och espresso.

Hur fungerar det då?

Jag har provat på olika saker:
Målat akrylfärg- glittret lossnar när färgen torkar (om man inte har mycket färg, då fastnar en del). Fungerar däremot väldigt bra att blanda i glitter i akrylfärgen. Glittret blir ju inte lika ?glittrigt?, men ger en snygg effekt!!!!
Chalkdynor- glittret lossnar när färgen torkar.
Limpenna- också då lossnar glittret när limmet torkat.
Tombolim- fungerar jättebra! Glittret fastnar kanon, och limmet sjunker inte ihop, så det blir en 3-D effekt på det. Har provat på flera olika chipboard och det blir superbra.
Tillhörande figurer eller alfabet från MM- principen är att du fäster den figur du vill ha på LO:n, tar bort skyddet för klistret och sedan strör glitter på och tar bort överflödet. Det jag inte giller med det är att det kommer glitter lite överallt och det är ett bökigt system. Det skulle varit bättre om det fungerade så att man ?glittrade? innan man fäster figuren på LO:n, men då har stickersen en förmåga att gå sönder.

Det finns säkert många fler områden som inte jag har gett mig in på eller kommit på, så har du tips om något som inte finns med här; fyll på med fler idéer och förslag här i tråden. Laughing

I sin helhet är det här något för de scrappare som tycker om att pilla och peta och lägga ner tid. Jag själv väljer nog ett glitterlim eller färdiga glitter stickers. Fördelen med kitet är att glittret räcker till väldigt mycket. Det går åt så lite glitter varje gång, fast man tycker att man häller på jättemycket. Och vi ska inte heller glömma priset. Det kostar faktiskt bara 89 kronor för sex färger. Klart prisvärt!!!!
_________________
Kram Jeanette :O)

Litteratur är själens vatten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0