Våga använda pennor! av Marie Glader

 

Våga att använda dina pennor mer än till journaling när du scrappar, det är ett

snabbt och enkelt sätt att lyfta fram och skapa kontraster på din LO.

Jag har gjort en LO helt utan chalk eller fotomatta utan enbart använt pennor för

att skapa djup i LO´n. Jämför skillnaden på före och efter bilden.




Jag har dragit med en ZIG Calligraphy Pen 2.0 längs med kanterna
på fotot samt på depapperskanter jag vill markera.
Sedan har jag använt en GellyRoll fine för attpricka runt olika detaljer.
Speciellt mot vit cardstock ger det en krispig effekt.
Inuti doodling stämplingen har jag använt en röd ZIG writer.
Slutligen har jagdragit ett streck med GellyRoll fine på fri hand runt hela LO´n.
Jag tycker att detblir finare när det blir lite ojämt än att använda en linjal.


Hälsningar Marie Glader
http://scrappa.gladers.net/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0