Gör dina egna dekorationer av Anna Pantic

Gör dina egna dekorationer.

Att göra egen dekorationer är både fint, enkelt och kul. Det finns massor av saker

man kan göra, bara fantasin sätter gränser. Här kommer några enkla tips på vad man

kan göra.

 

*Figurer och skyltar i lera

Jag har gjort mina med hjälp av en skalpell, stämplar och metall dek som jag har

tryckt ner i leran. Där du har format önskad fig. el. text som du skriver med hjälp

av små stämplar så skär du försiktigt loss motivet. Bränn sedan i ugn för att de ska

bli hårda. Motivet kan du använda på lo, kort eller något alter.

(Har använt en på min Lo utan foto).

 

*Metalltråd-

 forma små gem med metalltråd, blommor, insekter osv. Du kan sedan sätta fast de med

hjälp av små band eller sy fast.

 

*PP - Tänk klippdockor fast du själv väljer motiv, du kan antigen rita ett motiv

själv så som jag har gjort med julgranen el. hitta ett motiv på nätet eller i barnens

målarböcker. Du gör det precis så avancerat som du själv vill. Lite pilligt om man

är ovan men kul. Granen har jag tex ritat lite slarvigt och dekorerat med hjälp av

bling stenar, qk goozebumbs samt massa stickles lim. Detta är min först pp. Det man

måste tänka på är dock att lämna lite marginal så att du kan limma ihop alla

delarna.

Gör så här:

Rita ett motiv, klipp sönder det fast lämna ca 1 cm i kanterna där du ska limma

ihop. Ta en del av motivet och rita av på ditt valda papper och så gör du med alla

delarna, klipp ut allt, limma ihop så att inga skarvar syns. NU kommer det roligaste

att dekorera din PP. Du kan använda torr calks el penna för att få mer liv i motivet

beroeende på vad det är för motiv du använt.

 

Lycka till nu och lek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0