Använd dina mönster saxar! av Ulrika Blomfelt

Vi har nog alla en eller flera mönster saxar som kanske inte används jätte ofta. Jag är väldigt förtjust i olika scalloped papper och ricrac band. Visst har jag en hel del band men inte alltid i exakt den där färgen jag vill ha just nu! Något som vi scrappare och kortmakare alltid har hemma är ju cardstocks och mönstrade papper i regnbågens färger. Jag brukar göra egna ricrac band med hjälp av mina mönster saxar.

 

Det är väldigt enkelt. Du klipper en så lång bit du behöver och förskjuter nästa varv så att det bildas ett ricrac band eller annat. Jag har använt fyra olika saxar här nedan med olika resultat. Så fram med mönster saxarna och skapa band.

image18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0