Att måla stämpelmotiv av Helena Påhlsson


 

Att måla stämpelmotiv

image12

 1. Jag målar oftast mina stämpelmotiv med akvarellpennor. Det man ska tänka på är att inte ha för spetsiga pennor, det skapar lätt linjer i målningen. Jag stämplar med en vattenfast dyna på albumark.

 

 

 

 

 

2. Jag målar runt kanterna på motivet och där jag tycker det ska ligga en mörkare skugga. Man ska tänka på att inte trycka för hårt med pennan .

image13

 

 

 

 

 

3. Sedan tar jag min pensel fuktar den i vatten. Det är viktigt att penslen bara är lätt fuktad och inte våt. Sedan ?suddar? jag ut färgen från det mörka mot det ljusa ( omålade).

image14

 

 

 

 

 

 

4. Jag målar ansiktet med en promakerpenna (Blush) Har tyvärr inte hittat någon akvarellpenna som funkar som ansiktsfärg

image15

 

 

 

 

 

5. Målar fotdynor och öron på samma sätt med akvarellpennor. Målar även gräset med akvarellpenna. Prickar dräkten på kaninen med vit penna för att få lite effekt samt drar en ljusgrå penna runt det målade motivet för extra djup i bilden

image16 

detta material har jag använt

 

6. Drar med en fluid chalk runt kanten och streckar med brun penna och vips så är motivet klart.

 

image17


Kommentarer
Postat av: Anonym

jättefint!

2011-10-14 @ 21:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0