Julalbum

Här kommer ett julalbum jag skapat. Det är ett album som handlar om våra traditioner inför julen. Det är ett ganska "enkelt" album, på så sätt att det inte innehåller så många dekortationer. Jag ville fokusera på att få plats med den text jag har.
De små bilderna går att klicka på för att se dem i ett större format.

julalbum 1

            

 

Grunden är ett Maya Road album. 14,5 x 9,5 cm.

Det jag har använt i detta album, som finns i butiken, är BAZZIL cardstock och ett papper från Best Creation: Christmas Paisley och ett papper från Déjà Views: Ornaments. Jag har även använt lite Fluid Chalk på några ställen: Chestnut Roan

Blomman jag stansat är QK julstjärna. Det alfabet jag använt vid stansning är QK Katie skinni mini.

DAGENS TIPS: Notera gärna den sista bilden, hur jag har stämplat flourishen i två olika färger. Detta för att skapa ännu mera liv, eller som en skugga.

/ Petra




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0