Minidemo - brads

Det finns en uppsjö av brads inom scrapbookingens underbara värld. Fler varianter ploppar upp som svampar ur jorden. Här ser ni bilder på några av dem som jag har i min samling:

knappbrads:
image393

brads som man kan dra band, garn, floss mm genom:
image394

Man kan sätta fast brad på olika sätt. Antingen sticker man hål i pappret med själva spetsen på braden. Eller så kan man använda en spetsig sax. Jag föredrar att använda ett verkyg:
image395
OBS! Detta verktyg kan endast användas om braden ska placeras nära papprets kant,

Hur kan man använda brads? Det finns massvis med användningsområden. Jag visar nedan tre bilder på användningsområden på LOs och kort jag har gjort.

brad i blomma:
image396

brad med garn runt:
image397

En brad, i form av en skruvmejsel, som enkel hörndekoration utan något annat:
image398

Mer brads åt scrappare :-)

/Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0