Minidemo av hörnstansar

Det finns många olika hörnstansar på marknaden. Man kan runda hörn i olika stolekar och få olika mönster. Jag tänkte visa lite vad man kan göra.

Att runda hörnen på sina papper eller foton på en lo kan förändra intrycket mycket!
image377

Här har jag rundat alla papper men även det nedersta hörnet på fotot för att få ett mjukare avslut.

Man kan lätt göra egna dekorationer eller journalingrutor och små biljetter.
image378
image379

Bara genom att runda hörnen på olika fyrkanter kan du få fram fina dekorationer.

Jag använder mina hörnstansar mycket när jag gör kort. Man kan genom att avsluta hörnen på olika sätt variera sina stämpelmotiv mycket.
image380

Här har jag använt samma motiv och samma utgångspunkt men resultaten blir väldigt olika beroende på hur jag avrundar hörnen.

Hoppas att jag kunde inspirera lite!

Kram från Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0