Mina första DT-alster

Hej på er!

Jag fick i uppdrag av Rosario att skapa 2 LO's som skulle användas till lifttävlingar under scrapträffen i Linköping. Nu, när träffen är slut, vill jag gärna visa dem för er.


Klädd för kalas

Här har jag använt 2 papper från Sandy Lion (Pink Mini Dots och Wide Stripes) och en del band. Fotomattan och ramen (+ texten) är gjorda av ett vanligt Bazzil papper. Jag har även chalkat de rosa pappren med Chestnut Roan. Chipboard blommorna kommer från Lil' Davis och de har jag målat i en rosa-brun ton med akrylfärg, som jag sedan sandpapprat lite på för att de skulle se lite slitna ut. På dem har jag sedan klistrat rosa Rhinstenar.
Texten är stansad med QK Katie Classic.

Här kommer nästa LO:

Flörtig

Här har jag också använt mig av 2 papper från Sandy Lion (Wide Stripes och Confetti and Daisies). Fotots kanter har jag slipat med sandpapper och satt på en bit rosa Bazzil. De vita hjärtformerna är utsansade i dekorgummi. Jag har använt lite calk på dem, för att de inte skulle vara helt vita. Till vänster på fotot har jag satt fast en bit transparancy (Mademoiselle Darling frame) med häftklamrar. De två tvärgående strecken, är Pärlfloss. De har jag också fäst med häftklamrar. Texten är filt thickers från American Crafts som jag ramat in med två silver charms.
Allt material finns i shoppen!

Tack för mig / Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0